Stuteri?
DATUM: 2018-01-31 | TID: 13:28:00 | KATEGORI: Allt o lite till

På det senaste har jag funderat över tiden då jag varit frånvarande. Hur långt har spelutvecklingen inom SSO egentligen kommit? Absolut att vi har fått oerhört fin grafik, fiffiga funktioner och nya områden. Men säger det så mycket om utvecklingen i sig? Vi har ju fått nya områden förut, så det är ju inget "nytt" i sig. Man gör fortfarande samma gamla uppgifter som man gjorde för cirka 4 år sedan. Det handlar om levling, ryktesuppdrag, klubbskapande och huvuduppdrag. Jag deifinierar begreppet spelutveckling på så sätt när karaktären och spelaren kan utveckla sitt spelande och hitta ett nytt syfte. Kanske inte så lätt att hänga med där, kan inte riktigt sätta ord på vad jag vill säga, men hoppas att budskapet kommer fram någorlunda! 
 
Något jag reflekterat över starkt på senaste är huruvida ett stuteri inom SSO hade fungerat och sett ut, då det är en funktion som jag starkt hoppas på att teamet kommer utveckla! Jag kan tänka mig att man skapar ett stuteri som är personligt, ungefär liknande man skapar en ridklubb, men självklart utan medlemmar osv. Stuteriet hade kunnat vara på en bestämd plats, som till exempel ridhuset, fast det är utformat som ett hemstall inuti. När man går in i stuteriet, ungefär som till sitt hemstall, hade man kunnat välja vilka hästar man vill avla fram. Om jag till exempel har två connemaror jag vill avla med varandra, betalar man (såklart) starcoins för att avla dessa. Själva avlingen tror jag hade varit smidigast om man gör det som om man åker transport. Att få ett föl i spelet hade verkligen varit kul, men tror det varit smidigast om avkomman direkt blivit en "fullfuxen" häst i level 1 då. 
 
När man avlat fram sin nya connemara i level 1 kan man sedan välja om man vill sälja den till exempelvis andra spelare eller andra stuteri. Egentligen är ju avel till för att man ska avla fram de hästar med bäst egenskaper osv, men tror det hade blivit svårt. Kanske man istället kunde få någon ny färg, korsningsfärger? Något annat specifikt för just den hästen man avlat fram iallafall! Detta hade man ju kunnat se som en möjlighet till att tjäna mycket starcoins om man blir framgångsrik. Men detta är självklart bara en tanke och den går säkerligen att förbättras! 
 
 
Också, detta är min nya pålle! Lovebird heter den och är en connemara, som ni kan se haha. Otroligt fin! Blir nog ett till connemara köp strax ;)




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?